Kisah Aku Dan Se Mug Teh

15:23



Saya bukanlah suka sangat dengan teh. Sebab saya akan kembung perut lepas minum haha.. Dan beragin tu bukan setakat perut jer kembung, sebab bom pon asyik nak meletus.

Saya pernah sekali lepas habis pantang 1 tahun Ammar, teringin sangat neh nak minum teh ais. Paksalah hasben pegi beli, tapi akhirnya kami berdua cirit birit sampai kena ambik MC. haha Start hari tu kami dah tak minum teh.


Tapi air kegemaran saya kopi. Kopi pulak bukanlah kopi campuran atau kopi proses, kopi sebenar. Yang di buat oleh orang kampung saya. Sedap. Hitam pekat. Saya pernah tengok cara memproses. Caranya tradisional, semuanya menggunakan barang-barang tradisional dan kopi di tumbuk. Kagumm..

Kalau balik kampung, saya mesti saya beli. Sebab saya suka. Dan dekat kampung, sayalah kakak yang pandai buat kopi paling kaw kaw dan sedap.


Semasa 2 bulan lepas saya ada mengikuti kelas yang di anjurkan oleh shaklee. Best perkongsiannya. Saya suka! Dari pagi sampai ler ke petang. Saya bawak si Ammar. Kononya peneman.

Dalam kelas tu, kami di beri 1 sachet CINCH TEA percuma. Kena bacuh dan minum kat situ. Tapi saya tak buat, sebab saya bukanlah seorang yang suka tidur semasa belajar. Mata tetap segar walau lama belajar.

Lama saya simpan teh tu. Konony sayang nak minum. Memanglah sayang, nak beli belum berkesempatan. Jadi simpan sahaja.

Bulan tu saya kena siapkan assignment yang di beri oleh upline saya. Kalau saya gagal siapkan, maka hadiahnya tak dapatlah. Rugilah tak dapat hadiah tu. Lumayan jugak.

Saya cuba minum kopi malam tu. Minum dengan suami. Suami macam biasa memuji kopi saya yang sedap tu hua hua hua...

Tapi, kali ni bila saya minum kopi perut jadi sebu. Rasa angin sampai ke tengkuk. Macam angin tu tak lepas nak keluar dari tengkuk. Saya susah hati. Esok hari terakhir!

Anak-anak saya si abang dan adik, minggu ni, minggu meragam kot. Nak tidur nak merajuk dulu, dua-dua nak tidur atas umi. maunya kelepek umi. Dah masuk tidur jam 12 pagi, tapi akibat drama, dorang shooting samai kol 2 pagi. huaaa... dah kena marah tapi buat derkk jer..

Pagi tu, puaslah memikirkan yang saya mungkin tak dapat siapkan! Saya penat, mengantok dan macam-macam lagi. Badan ni jadi sakit sebab tak dan nak rehat.

Tetiba perasan ade sepaket CINCH TEA atas almari.

Dalam hati, berdoa, semoga dengan asbab CINCH TEA ni, saya dapat siapkan semua 30 entry dalam 1 hari ni. Dan terus pergi solat sunat supaya saya sentiasa kuat dan bertenaga untuk siapkan 30 entry ni.

Saya bancuh CINCH TEA dengan se mug air kosong. Yang magic, tak payah kacau. Sebab masukkan jer terus larut dalam air. Baunya nyaman betul... sedap sangat-sangat.

Di sebabkan seMUG tea itu, mata saya masih bulat sampai ke tengah malam. Dan walaupun ade drama lagi malam tu. Saya tetap bertenaga sampai ke tengah malam dan mata masih bulat. Haha..

Saya memang suka, nanti bila berkesempatan, saya mesti beli sekotak.

Sekotak harganya hanya RM131.00.

Murah dan sangat best!!!


Ni adalah ramuan yang ada dalam CINCH TEA... patutlah hebat!






Anda mesti memilikinya.. Tanpanya lemaulah hari-hari anda..


jemput tonton video




Haniza
013-5131481
ID: 1065866

You Might Also Like

0 comments