Pengalaman Saya Berpantang Dengan Set Bersalin Shaklee

10:56


Semasa awal tahun 2013 pengalaman pertama saya menjadi ibu. Adam masa di lahirkan berat dia 3.6kg. Berat kan? Tapi masa saya mengandung Adam dan berpantang, saya belum lagi menggunakan shaklee.

Kami pulang ke kampung masa tu. Kononnya nak bersalin kat kampung. Almaklum saya pun dah sarat. Petang sampai kat kampung, selepas menikmati semua makanan yang saya idamkan, terus air ketuban pecah. Kelam kabut ya amat masa tu sebab anak pertama lah katakan.

Mak saya pulak, katanya masa lahirkan semua anaknya bila air ketuban pecah, anak pon keluar. Tapi tak sama macam saya! Tak sama sekali!


Masa tu dah petang, nurse sorong ke labor room. Bukaan baru 2cm. Apa nak buat??? Saya langsung tak di bagi bergerak ke mana-mana. Nak buang air pun nurse suruh bukak pintu toilet. Saya di kawal oleh nurse.


Sampai ke malam air ketuban masih keluar, baju dan kain wad saya sentiasa basah! Nak layan drama Rosyam Nor dengan Fauziah Latiff pun kena lapik masa duduk.

Magicnya! Allah sentiasa jaga kandungan saya. Alhamdulillah....


Keesokkannya saya di bawak ke hospital besar IPOH. Sampai ke malam, baru ada bukaan. Nasib baik suami ada masa tu. Dialah yang memberi kata-kata semangat kat saya! Alhamdulillah.....




Saya ingat, berpantang ni senang, kita asyik dengan anak, dan bertungku.


Rupanya!!!


Sembelit teruk semasa berpantang!






Bayangkan nak buang air. Payah sangat. Dahlah Adam admit pulak kat hospital Gerik sebab kuning. Sebelum ni admit kat hospital ipoh. 

Sape yang pernah berpantang memang tau rasa macam mana nak buang tu susah sangat! Sakit sangat!!!

Mak suruh buang dengan cara bersimpuh! manalah nak reti! Tahanlah sampai balik rumah mak...

tapi takut nak buang sebabnya takut jahitan terkoyak!! jahit banyak! dorang gunting buta-buta! 



Letih sangat semasa berpantang


Dorang cakap, baby boy ni memang kerap menyusu. Memang pun!! Letihnya tak tahu nak cerita. Kadang dia suka berjaga. Menyusu dah lah kerap, nak dok atas riba sampai tak boleh nak buat apa. Nak makan pun kelam kabut.

Asyik nak menyusu. Maksudnya bila nenen duduk lam mulut dia baru rasa lega!

Sebenarnya kalau korang anggap yang baby boy ni selalu tak kenyang, sebenarnya dia kenyang. 

Semua ibu-ibu macam tu. 


Saya dan mak saya gilir-gilir jaga Adam waktu malam. sebab adam  kuat menyusu, kuat berjaga malam, kuat tido siang! 


Susu kurang semasa berpantang


Masa berpantang Adam, ni lah masalah saya. kurang susu. 

Masa ni bukannya kurang susu sebenarnya, di sebabkan adam asyik nak menyusu, sampai saya rasa kering kontang tak de susu. padahal bila dia isap ada jer...

Ni jugak mind set ibu-ibu kat luar sana yang ingat susu tak de.



Berpantang dengan Set Bersalin Shaklee

Sebelum ke labor room, untuk memastikan yang badan kita sentiasa bertenaga semasa nak berjuang nanti, eloklah kiranya puan-puan minum ESP Shaklee terlebih dahulu.


Semasa anak saya yang kedua iaitu Ammar lahir, saya kurang meneran.

Saya lebih praktiskan teknik pernafasan yang telah saya belajar semasa mengandung lagi. Teknik pernafasan ni boleh di lakukan sejak awal mengandung.


Teknik pernafasan semasa mengandung --- baca sini



Anak kedua lahir, saya terus berpantang dengan set bersalin shaklee. Alhamdulillah, yang pertama sekali saya ambik sebaik sahaja keluar dari labor room, ZINC Shaklee.


Zinc shaklee ni bagus untuk pulihkan luka saya. Yelah, habis urat-urat putus masa meneran dan badan ni dalam dan luar habis luka.

Lepas tu terus minum ESP. memberi tenaga kat saya selepas bertarung nyawa.




Tak sembelit semasa berpantang


Dalam set berpantang shaklee ni ada OSTEMATRIX. 

Alhamdulillah... masa berpantang Ammar, langsung tak sembelit! Badan pun kuat... ingat lagi masa tu. Baik je rumah lepas beranak tu, siap cakap lagi kat mak...

"mak, kak dah buang!"

mak saya menggeleng jer. haha....






Bertenaga semasa berpantang


Berpantang kali ini saya rasa badan bertenaga sangat. Memang berbeza sangatlah dengan berpantang sebelum ini. 

Tidur pun cukup! Sebab anak kedua ni tak pernah berjaga malam. Kalau berjaga pun sebab nak menyusu sahaja, kemudian tidur semula.

Kalau sebelum ni saya kerap berjaga malam, sekarang tak lagi. dan saya juga tandem Adam dan Ammar.

Menyusu kedua-duanya. Walaupun penat sikit, tu perkara kecil sebab sebelum ni saya sangat-sangat penat masa pantang.

Memang berbaloilah beli set berpantang ni. Lagi-lagi kalau beli full. Yang bestnye bukannya khas untuk pakai masa berpantang sahaja. Masa sepanjang penyusuan pon boleh pakai. Yang paling best, kuantiti nya pun banyak. 



Susu banyak masa berpantang


Pasal susu pulak. Banyak sangat! Saya pun tak stress sangat masa menyusu. Tu sebab susu banyak. Dan saya siap buat stok sampai penuh peti.

Saya siap tandem Adam dan Ammar, dan buat stok. Tu pun susu masih banyak dan breast sentiasa penuh dengan susu.

Pernah bengkak susu. Tapi sebab saya ada ambik LECITHIN, susu berjalan lancar lepas tu.

Dan pernah masa bidan dok tengah berurut susu memancut-mancut. hehe...

Alhamdulillah lah, Adam dapat jugak menyusu sampai setahun 6 bulan tandem dengan Adik. 


Sebab dia tak nak, dia cakap "Ammar pulak..Adam dah nanak hehe...."


Alhamdulillah... Ammar ni anak shaklee saya. Fully shaklee. Sekarang dah 2 tahun 6 bulan, tapi masih menyusu badan. 



Badan tak lenguh semasa berpantang


Al kisahnya, disebabkan saya beranak dekat Hospital Klang, saya ambik masa sikit lah nak balik ke kampung. Jadi terpaksalah saya ke rumah mak cik ni sebab nak berurut.

Saya ingat dia urut best. Ye lah, saje nak urut nak hilangkan lenguh-lenguh. Padahal tak lenguh pun haha...

Mak cik tu memang bukan pilihan saya dah lepas ni kalau berurut. Memang tak best!

Rupanya mak cik tu cuma sapu param sahaja! Tak urut pun...

Tapi, walaupun saya tak berurut, badan saya langsung tak lenguh! Langsung tak sakit pinggang dan langsung tak sakit badan! Best sangat.


Dengan set berpantang shaklee full ni badan rasa cergas! Badan tak lenguh. Tak letih.....




Set Bersalin Shaklee


Set bersalin shaklee ni sangat sesuai di ambil untuk mereka yang melahirkan anak secara normal atau czer.  Boleh di ambil sebaik sahaja masuk ke wad ibu-ibu.


Dalam set bersalin shaklee ni ada 8 produk kesemuanya..





  • ESP
  • ALFALFA
  • ZINC COMPLEX
  • B COMPLEX
  • VITA-LEA
  • OSTEMATRIX
  • VITAMIN C SHAKLEE
  • LECITHIN



Vitamin C, Alfalfa, Zinc complex, Vita-lea dan Ostematrix


  • Boleh hilangkan masalah sembelit
  • Boleh mengatasi masalah keputihan dan kegatalan yang teruk
  • Merawat luka dalaman dan luaran
  • Membantu ibu sentiasa cergas semasa berpantang
  • Membantu ibu hilangkan lenguh-lenguh badan dan sakit pinggang
  • Kurangkan bacaan kuning anak
  • Bantu kecutkan rahim


ESP, B COMPLEX DAN VITAMIN C

Pengambilan ketiga-tiganya boleh menghilangkan selulit dan hilangkan parut. Kalau nak tahu, saya alahan tak lah macam muntah-muntah dan pening-pening, tapi saya alahan gatal sepanjang hari sampai tak boleh berpeluh. Berpeluh ke rasa gatal..

Sampaikan badan habis jadi merah dan tinggalkan parut. Alhamdulillah...sebaik sahaja saya beranak hilang gatal dan hilang parut saya.


Selain itu dengan pengambilan ketiga-tiganya dan mengelakkan saya emo sepanjang hari. Saya sentiasa ceria. 


Susu pun banyak sampai melimpah-limpah peti. Dan boleh bengkak sampai tahap meleleh sendiri kalau lambat susu dan pam. Heppy sangat!!!



Lecithin dan Alfalfa serta ESP

- Lecithin membantu memecahkan lemak, dan lemak yang di pecahkan itu dikeluarkan oleh Alfalfa. Masa berpantang boleh turun berat badan dengan cepat.

- Lecithin jugak sangat penting semasa berpantang. Sebab masa berpantanglah asyik kena bengkak susu. Jadi boleh atasinya dengan Lecithin.

- esp ni selain memberi tenaga, banyakkan susu dan pekatkan susu esp jugak boleh mengelak seseorang itu gastrik dan boleh elak asyik berlapar. yelah, masa berpantang dan menyusu asyik rasa lapar kan, sebab baby dok menyusu. Jadi boleh atasinya dengan esp. Tapi tak semena-mena boleh kurus pulak.. mana tak best!





Soalan popular tentang set bersalin shaklee


1. Bila masa yang sesuai untuk saya ambik set bersalin ni??


Set ini boleh diambik sebaik sahaja bersalin. Saya sebaik keluar dari labor room terus telan Zinc Complex.  dan selepas setengah jam terus minum ESP. Memang bertenaga balik lepas tu!



2. Kalau anak saya kuning (jaundice) boleh ke saya ambik set bersalin shaklee ni? 


Boleh. sangat-sangat membantu! Anak yang kuning perlu dapatkan susu ibu yang penuh bernutrisi. Dan lebih kerap ibu susukan anak, lebih mudah kuning anak turun dan lagi banyak susu ibu untuk supply kat anak.



3. Saya lahirkan anak pra-matang. Boleh kah saya ambik set bersalin shaklee?


Boleh sangat... Anak pramatang ni perlukan susu ibu untuk naikkan berat dia. Dan sangat-sangat recommend untuk consume!




4. Set bersalin ni boleh ke di ambil bersama dengan jamu ??? 


Boleh. cuma jarakkan pengambilan. contohnya sejam selepas vitamin shaklee boleh ambik jamu.




5. Bersalin secara pembedahan / czer, boleh ke ambil set bersalin shaklee?


Boleh. sangat-sangat membantu anda yang bersalin czer ni. Sebab dapat menyembuhkan luka dengan cepat. Biasanya kalau consume betul-betul luka tu boleh sembuh dalam masa 2 minggu.




6. Berapa harga full set bersalin shaklee??


Harganya sangat berpatutan dan berbaloi. Harganya ialah RM596.00



7. Cara nak dapatkan set bersalin shaklee?


Hubungi saya: 0135131481....

bank in jer kat saya harga set bersalin shaklee tu dan saya akan order dan terus kepada anda.


Jom berpantang dengan set bersalin shaklee....



Hubungi saya k....





 








You Might Also Like

0 comments