Cara Rawat Slip Disc Tanpa Ubat

10:26


Assalamualaikum...

Pernah anda mengalami sakit belakang menjalar kebawah? Dari belakang, pinggang, punggung, peha dan seterusnya ke betis?

Ini pengalaman saya sendiri.... jemput baca ya...


sumber: google





Pengalaman sakit belakang


Sakit belakang juga terjadi pada diri sendiri. Ini kerana saya sangat gemar bersukan ketika zaman remaja dan kanak-kanak. 


Ianya bermula ketika saya di tahun 3 diuniversiti lagi. Saya mulanya bersukan seperti biasa apabila tiba-tiba saraf belakang saya sering kekejangan.


Masa tu langsung tak boleh buat apa. Nak tidur dan baring pun tak boleh, nak duduk lama pun tak boleh, berjalan ke kampus terlalu lama pun tak boleh.


Ia situasi yang saya pun tak tahu menahu kenapa saya sampai tak boleh nak berjalan terlalu lama. paling lama ialah 15 minit. Selepas 15 minit saya kena duduk untuk betulkan sakit saya. Lepas tu boeh berjalan balik dan duduk.


Kalau ke kampus, saya rela berkayuh basikal. Sebab kayuh basikal boleh duduk, kaki saya okei lagi tapi punggung dan pinggang masa tu tak okei. Jadi ke kampus saya berkayuh basikal.


Bila doktor kampus mengarahkan saya rujuk pakar di hopistal terengganu, doktor mengesahkan yang ianya berkaitan saraf belakang saya. cuak saya masa tu... dah kenapa kan...


Berlarutan sampai saya bekerja.. Saya cuti sakit selama 2 minggu! Sebab tak boleh nak bangun, berjalan apatah lagi. Mak saya lah jaga saya sebab saya balik kampung masa tu. Lepas tu mak saya jugaklah yang mandikan saya. solat pun sambil baring. Pergi klinik untuk cucuk ubat tahan sakit, dan habis kesan ubat sakit kembali.

Mak, atok dan abang saya bawak ke tukang urut tulang. Ya Allah sakitnya Allah saja yang tahu! Rupanya dia urut guna kaki untuk masukkan tulang belakang saya. Tapi lepas tu sakit jugak huhu... 

Tapi walaupun belum pulih saya pergi bekerja semula. 


Selepas saya lahirkan anak kedua, sakit kembali! Mc smpai seminggu tak bekerja. Akhirnya saya terus consume betul-betul set slip disc. Sakit belakang kali ini berpunca dari sejarah sakit yang lepas dan kerana kerusi yang saya duduk sangat tak selesa!


Sakitnya dari belakang, pinggang, punggung, peha dan betis. Menjalar sakitnya. Berjalan pun susah. Bila berjalan pun sakit. Bersolat terpaksa duduk!


Set Slip Disc Shaklee



Set ni ada vivix shaklee, collagen shaklee, ostematrix dan Omega Guard.


Alhamdulillah....sejak consume tu dah tak ada lagi saya sakit belakang sampai tak boleh bangun.. 

Dan kalau saya sakit pun cuma pinggang sebab lenguh. Yelah layan anak kecik dua orang ni. Sibuk buat kerja rumah lagi.


Bagaimana vivix membantu pesakit slip disc?


  • Mengelakkan penuaan sel tidak matang dan memulihkan kembali sel yang rosak. Disc yang rosak dan pecah antaranya berpunca dari penuaan sel dan kekurangan nutrien. Resveratrol di dalam vivix membantu memelihara keanjalan disc, membaiki struktur sel dan menyokong kesihatan sendi.
  • Menjaga keanjalan struktur cakera tulang belakang dan mengurangkan risiko slip disc. Ia sangat penting dalam membantu menyokong sendi dan juga menyokong kesihatan tubuh dengan memberi keperluan secara menyeluruh.
  • Menyokong kesihatan sendi dan menyokong kesihatan menyeluruh. Vivix merupakan formulasi terunggul dari shaklee yang membantu kesihatan dengan 4 mekanisme tindakan. 
  • Ia juga membaiki sel sehingga keperingkat DNA

Bagaimana Collagen Shaklee membantu pesakit slip disc?


  • Kolagen ialah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudan nya merangkumi 30% daripada keseluruhan protin di dalam badan. Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan,


Bagaimana Ostematrix membantu pesakit slips disc?

  • Sumber kalsium yang penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen.
  • Ostematrix dari shaklee yang istimewanya ini kerana lengkap dengan magnesium dan vitamin D. 
  • Magnesium membantu penyerapan kalsium dan menguatkan tulang.
  • Vitamin D merangsang penyerapan kalsium dengan optimum,
  • Sumber kalsium lengkap dengan magnesium, vitamin D3, dan zat galian lain untuk membantu kesihatan dan kekuatan struktur tulang sentiasa  berada pada tahap maksima.

Bagaimana Omega Guard Membantu Pesakit slip disc?

  • Asid lemak omega 3 merupakan anti-inflamasi yang baik. Ini akan dapat membantu meredakan keradangan yang berlaku pada sendi akibat slip disc.
  • Mengurangkan inflamasi atau keradangan akibat sakit sendi. Bertindak sebagai pelincir pada sendi.


Apa kata mereka yang telah sembuh dari slip disc?


Testimoni slip disc 











Jika anda sama rasa sakit, seperti saya, cepat-cepat mintak nasihat doktor. Dan cuba rawat sendiri slip disc anda. 



Ini adalah, belanja rawatan hospital mengikut penyakit...




Hubungi saya:


Haniza
0135131481
ID: 1065866
EMAIL ; umiadamfaris@gmail.com
FB/IG: Haniza Hani






















You Might Also Like

0 comments